Протокол от проведен конкурс за длъжността Директор на ДГ "Здравец" - Момчилград
Днес, 16.10.2025 г. в сградата на Общинска администрация - Момчилград се проведе заседание на членовете на Комисията за провеждане на конкурс за длъжността „Директор“ на Детска градина „Здравец“, гр. Момчилград, Община Момчилград, в състав:
Председател: Гюлюзар Исмаил – Заместник - кмет на Община Момчилград
Членове:
1. Мехмед Мехмед – Секретар на Община Момчилград;
2. Айля Авни – Юрисконсулт на Община Момчилград;
3. Николина Иванова – Старши експерт по предучилищно образование в РУО – Кърджали;
4. Хюлия Юсуф – представител на Обществения съвет към ДГ “Здравец“, гр. Момчилград;
Технически секретар – Иляз Йълмаз;
На заседанието присъстваха всички членове на комисията.
Вторият етап има за цел да се проверят компетентностите на кандидата, както и уменията му за формиране и представяне на концепция за политики, свързани с развитието на институцията, както и способността за решаване на проблеми.
До участие във втория етап беше допусната Севинч Мехмед Салиф, с постигнат резултат на теста - 48 точки, който е над минимално обявения /30 точки/, при който се счита, че успешно е издържан същия.
Преди провеждане на събеседването, председателят на комисията по провеждането му организира размножаването на представената от допуснатия кандидат концепцията за всички членове на комисията за да се запознаят с нея както и вариантите на казуси, заедно с отговорите.
Критериите за оценка на втория етап са съгласно чл.28, ал.1 от Наредба №16/02.07.2022 г. за провеждане на конкурси за заемане на длъжността „директор“ в държавните и общинските институции в системата на предучилищното и училищното образование и са посочени в Приложение №2 – формуляр от събеседване, което включва и решаване на казуси и защита на концепция за стратегическо управление на институцията.
Преди провеждане на събеседването беше раздаден формуляр Приложение №2 на всички членове на комисията, като преди това кандидата попълни своите име и фамилия и положи подпис, след което ги предаде обратно на членовете на комисията за оценяване.
В началото на събеседването председателя на комисията покани кандидата Севинч Мехмед Салиф да изтегли на случаен принцип два казуса в писмена форма измежду пет варианта. Изтеглените казуси бяха № 2 и № 4.
Събеседването започна с кратко изложение от кандидата на основните идеи на концепцията. След изслушване на кандидата, комисията по провеждане на конкурса зададе въпроси, относими към съдържанието на концепцията, а именно:
Г-жа Николина Иванова:
- Какви са индивидуалните дейности с деца в ресурсен кабинет?
- Какъв скрининг на изоставане или избързаване в развитието на детето прилагате?
- По повод недостатъчните умения за работа с дигитални технологии на по-възразстните педагогически специалисти, какви мерки бихте предприели?
- Каква е инициативата „Мама на смяна“?
- Как ще мотивирате родителите за включване в благоустройството на детската градина?
Кандидатът даде адекватни и правилни отговори на поставените въпроси.
Във връзка с изтеглените казуси № 2 и № 4 неразделна част от настоящия протокол/ кандидата даде следните отговори:
По казус № 2 кандидата посочи като верен отговор ключ № 2.
По казус № 4 кандидатката посочи като верен отговор ключ № 4.
Комисията прие дадените отговори за верни.
Комисията по провеждане на конкурса зададе и въпроси, относно спецификата на длъжността / неразделна част от настоящия протокол/, а иманно:
- Какви са Вашите стъпки при подаване на заявление от родители за самостоятелна форма на обучение?
- Кои Ваши умения като Директор имат най-голяма нужда от усъвършенстване в момента?
Кандидатът даде адекватни и правилни отговори на поставените въпроси.
След изчерпване на въпросите, кандидата беше освободен и комисията продължи своята работа по оценяване, като самостоятелно оцени изложението и отговорите на кандидата по всеки един от критериите с оценка от 1 до 5 и попълни формуляр съгласно Приложение №2 /неразделна част от протокола/ непосредствено след събеседването.
Оценката от втория етап на кандидата е средноаритметична от оценките на членовете на комисията и е 48.80 точки при максимален резултат от втория етап 50 точки.
Окончателния резултат на кандидата от конкурса се формира като сбор от резултатите от писмения изпит и от събеседването, което включва решаване на казуси и защита на концепцията и в класирането участват кандидати, получили не по-малко от 60 точки от двата етапа.
Кандидатът Севинч Мехмед Салиф получи на писмения изпит 48 точки и от събеседването 48.80 точки и общ сбор от двата етапа – 96.80 точки.
Окончателният резултат на кандидата се вписа във формуляр по образец Приложение №3.
На основание чл. 32, ал. 1 от Наредба №16/02.07.2024 г. за провеждане на конкурси за заемане на длъжността „директор“ в държавните и общинските институции в системата на предучилищното и училищното образование и показаният резултат от кандидата при решаването на теста и събеседването, комисията класира:
- На първо място – Севинч Мехмед Салиф – 96.80 точки.
Настоящият протокол е съставен на основание чл.33, ал.1 от Наредба №16/02.07.2024 г. за провеждане на конкурси за заемане на длъжността „директор“ в държавните и общинските институции в системата на предучилищното и училищното образование и съдържа окончателния резултат на кандидата и класирането.
Резултатите от конкурса ще се съобщят писмено на кандидата в тридневен срок от провеждането му, като съобщението може да се извърши и по електронна поща на кандидата.
Протоколът, заедно с цялата събрана в хода на конкурсната процедура документация ще се представи на Кмета на община Момчилград, който като работодател да сключи споразумение по чл.107 от КТ с класирания на първо място кандидат – Севинч Мехмед Салиф.
Подписи на членовете на конкурсната комисия:
Председател: Гюлюзар Исмаил – Зам. Кмет на Община Момчилград ……………
Членове:
1. Мехмед Мехмед – Секретар на Община Момчилград ……………
2. адв Айля Хасан - юрист; ……………
3. Николина Иванова – Старши Експерт по преучилищното ……………
образование в РУ – Кърджали;
4. Хюлия Юсуф – представител на Обществения съвет ……………
към ДГ „Здраве“ гр. Момчилград;
Дата: 16.10.2025 г.
Протоколът е предаден на органа по назначаването на 16.10.2025 г.





